RODO a Facebook, Google i inni giganci

Data 7 grudnia 2017, 22:26

Autor:
Barbara Sośnicka
Kontakt@kancelariasosnicka.pl

Pewnie zastanawialiście się, co w związku z RODO zrobią internetowi giganci, tacy jak FB czy Google?

Co z korzystaniem z różnego rodzaju narzędzi, z którymi każdy szanujący się e-przedsiębiorca jest za pan brat?

Google Analytics to najczęściej używane rozwiązanie analityczne na świecie, a Google AdWords to system reklamowy Google’a bardzo popularny w Polsce.
Czy Google przygotowuje się na RODO? Oczywiście. W mediach już dawno pojawiają się informacje, że Google robi wszystko by być gotowym na maj 2018 r. Na stronach Google można znaleźć następujące informacje: „We are working hard to prepare for the EU’s General Data Protection Regulation (GDPR). Keeping users’ information safe and secure is among our highest priorities at Google. Over the years, we have spent a lot of time working closely with Data Protection Authorities in Europe, and we have already implemented strong privacy protections that reflect their guidance. We are committed to complying with the new legislation and will collaborate with partners throughout this process.” Krótko mówiąc: Google będzie gotowy w maju 2018 r. Zobowiązał się do przestrzegania nowych przepisów i współpracy z partnerami podczas całego procesu wdrażania. Google podobną obietnicę złożył również chociażby w kontekście Google Cloud.

Google będzie gotowy na RODO – można być tego pewnym.

A co z MailChimp’em, który jest bardzo popularny wśród polskich bloggerów czy sprzedawców internetowych? MailChimp’owi również zależy na klientach z UE, więc także zobowiązał się do przestrzegania przepisów UE. Na blogu MailChimp’a znajdziecie informacje dotyczące ich przygotowań: https://blog.mailchimp.com/getting-ready-for-the-gdpr/.

I wreszcie Facebook. Firma Zuckerberga została ukarana grzywną w wysokości 110 milionów euro w maju 2017 r. za powiązanie kont użytkowników i danych użytkowników między Facebookiem a aplikacją WhatsApp na Facebooku. Tego typu działania są niezgodne również z RODO. Facebook zdaje sobie jednak sprawę, że bez wdrożenia RODO ani rusz. Zespół ds. ochrony danych w Irlandii już zakasał rękawy i działa (a przynajmniej tak głoszą media).

Internetowi tytani będą gotowi. A czy Ty będziesz przygotowany na zbliżający się termin stosowania RODO?

MOJA RADA NA DZIŚ: zastanów się, dlaczego jeszcze nic nie zrobiłeś/aś, żeby się przygotować do RODO?

Tematy związane z RODO nie są łatwe, dlatego jeżeli masz jakieś pytania lub wątpliwości – napisz komentarz, wyślij maila, zadzwoń.

Spodobał Ci się artykuł  – polub, udostępnij, zostaw komentarz. Będzie mi bardzo miło!

Do napisania :)

Czytaj także